Home » proză » 9

9


Ultima oară când am visat a fost acum o lună. Visam că pluteam, da! Pluteam peste nori, pe sub nori, pe nori. Stelele îmi făceau loc. Da, probabil crezi că este doar o chestie puerilă. Stele, dar tu nu ştii că stelele sunt locul spre care cu toţii aspirăm. Chiar şi eu.
Şi cum spumeam. Pluteam. Soarele se dădea la fund, se ducea în partea cealaltă a lumii, iar Luna răsărea. Şi-mi spunea că e supărată pe Soare. Eu îi spuneam să stea liniştită. Mai e timp să-l vezi. Dacă vrei îl trag de urechi şi-l aduc aici.

Într-o altă seară tot din trecut, visam că mergeam subteraneşte. Da, mergeam alături de cârtiţe. Şi-am văzut
cârtiţele cum săpau cu labele. Labe mari, ascuţite, maronii. Aveau ochii închişi – probabil pentru a nu le intra pământ în ochi, şi nu pentru că ar fi fost oarbe, ci pentru că aşa le cerea locul de muncă.

În altă seară visam. Dar nu ştiu ce visam. Era un vis negru. Vedeam o formă de om alergând. Ţipa, dar ţipetele se topeau, se prelingeau pe sol şi intrau în pământ. Alerga, dar se lovea de obiecte ce-şi schimbau formele. Eu alergam după el, sau după forma sa; nu ştiu exact. Şi-l aud la un moment dat vorbind cu o babă. Vorbea despre o femeie. Nu mai ştiu cum o chema, o româncă. Însă nu era de găsit nici ea. În schimb, putea să aleagă o grecoaică, o germancă şi o ţigancă. Nu ţigancă în sensul peiorativ, ci ţigancă în sensul frumuseţii şi al exotismului ţigănesc, o etnie diferită – dar similară cu noi.

Da, asta visam. Era un muzicant, rămas singur. Rămas o umbră care ţipă, dar care nu e auzită. Şi de-atunci eu nu am mai visat. Dorm fără să visez.

Însă uneori aud scurte fragmente de ţipăt. Atât de scurte încât mă fac să tresar din somn, iar somnul tresare din mine. Şi mă trezesc într-o cameră întunecată şi plină de obiecte.

4 thoughts on “9

  1. ce dulce esti cu ochii cartitelor.
    super tare.
    mi te imaginasem pentru o clipa un copil micut. micut de tot. care abia stie sa articuleze bine cuvintele.
    super.
    mi-ai furat cateva zambete

    • pentru puţin; de aia suntem bloggeri, ca să ne ajutăm unul pe altul; glumesc; mi se pare interesant blogul tău şi de aia am decis să te pun la blogroll:)

Leave a Reply

