Home » Altele » Poeziile tinereţii mele

Poeziile tinereţii mele


1

pe oceanul întrebărilor retorice plutesc în derivă,
soarele s-a ascuns după un nor metaforic,

ca să adorm beau din vinul roşiatic,
în timp ce
mintea mi se perindă pe cerul negru

2

vreau să muşc din soare,
să mă delectez cu vata norilor
să stau pe iarbă şi să simt cum viaţa
freamătă în mine prin fiecare celulă

vreau să mă oglindesc în lună
să mă joc cu stelele
să traversez întreg universul

apoi
când oasele mi se sparg unul de altul
să mă odihnesc
în cavoul rece dintre cer şi pământ

3

când întind
mâna să prind stele căzătoare,
mă-mpiedic de genunchii apoşi
cad în abis, alături de Adam
nu pot căra în spate geamantanul
plin de rufele murdare ascunse sub nasul bocitor…

m-am lovit la cap în timp ce-l priveam pe Dumnezeu
şi nici azi nu ştiu, era El sau un semizeu?
ah, cui îi mai pasă, probabil că El doarme
stăm ne uităm la norii plini de păduchi
săltăreţi. sunt tot ceea ce eram şi nimic mai mult.
un copil egoist
vrându-l pe Dumnezeu doar pentru el…

4

stăm aciuaţi pe lângă
aragaz focul
dansează

o clipă uitată în dulap
de două mâini rebele
fire strigă
“vrem săpun
să ne spălăm păcatele”

dar nimeni nu ia în seamă
ce se scrie-n horoscop
Dumnezeul vostru doarme!

Leave a Reply

