Home » eseu » Vrei să scrii deci…

Vrei să scrii deci…


Vrei să scrii deci. Poezie, proză chiar. E bun! Foarte bun! Vrei să-l prinzi pe Dumnezeu de picior, sau, ştiu eu?, vrei pur şi simplu să îl strângi în pumn. Să-l modelezi. Să-l pigmentezi.
Sau poate vrei să trăieşti senzaţii exotice, să vezi trandafiri violeţi suspendaţi în ochi de supernove. Foarte bine. Cine te opreşte? Sigur nu eu, un biet om din umbră, care priveşte şi priveşte continuu la cum tu stai la birou, în faţa caietului, monitorului, tastelor sau foilor A4. La cum tu îţi arzi tranzistorii căutând prin nebuloasa ta amintire sau putere de a fantatiza.

Desigur, aş putea să-ţi spun că lucrurile nu sunt chiar aşa de simple. Aş putea să-ţi arăt că eu pot scrie dacă vreau cu literă mică la început de propoziţie. Că, dacă vreau, scriulegatăfiecarepropoziţiefărăsăpunspaţiu. Şi ce? Cine mă va opri? Cine te va opri să iei asupra ta toată povara creaţiei? Să te dezbraci de tine şi să te îmbraci cu noul tine? Cine, te întreb?
Dar totodată cine îţi va permite să te iei de cele sfinte, de ce filosofice, de cele poetice, de cele profetice şi aşa mai departe. Cine? Crezi că-ţi permiţi să scrii despre orice oricând?

Vrei să scrii deci…

Şi ce? Cine sunt eu să-ţi spun: STOP! Nu mai scrie. Eşti prea mic, prea tânăr, prea necopt, prea prea. Prea ca la ţară, prea ca la oraş, prea ca la greci.

Scrie dacă asta simţi, scrie până când şi suflarea ta va scrie. Până când sufletul inimii tale va fi una cu inima sufletului tău.

Am zis!

(O alternativă la practicile neocontemporane de a încuraja tineretul să producă literatură de calitate)

3 thoughts on “Vrei să scrii deci…

    • păi astea-s „partituri” mai vechi. dintre cele mai noi se găsește ceva pe prima pagină. nu va avea prea curând un final. deși uneori e plăcut să mă gândesc la el ca la un sfârșit.

  1. “Vrei să-l prinzi pe Dumnezeu de picior, sau, ştiu eu?, vrei pur şi simplu să îl strângi în pumn. Să-l modelezi. Să-l pigmentezi.”
    mmm, f blagian

Leave a Reply

