Home » eseu » Optica sau… cum văd eu lucrurile

Optica sau… cum văd eu lucrurile


Azi mi-a venit o idee pe cale optică. Sună cam așa: noi vedem cu ajutorul ochilor (aparatul optic adică), imaginea pe care ochii o receptează din mediul înconjurător este transmisă prin nervul optic în creier (acel loc în care sunt “developate” imaginile), unde ea este “văzută” cu susul în jos, micșorată. Bun.

Mai departe, acea imagine este apoi proiectată (aici chiar nu mai știu cum) pe retină, unde noi o percepem cu tot ce are: culoare, volum, formă etc. Cam asta ar fi partea biologică.

Acum, eu fiind mai neortodox, am o părere oarecum neortodoxă: anume aceea cum că imaginea se formează treptat, că realitatea înconjurătoare nu este constantă, uniformă, ci imaginea sa se formează treptat, exact ca pașii pe care un copil învață să îi facă.

Astăzi, când eram în autobuz, mă gândeam așa: oare pata asta de ulei pe care eu o văd a fost aici de mult timp, sau a apărut în urma unor fenomene fizice și chimice îndelungate? Desigur, întrebarea pare stupidă și fără folos, însă vreau să exemplific. Eu cred că imaginile pe care noi le percepem se alcătuiesc din mii și mii de bucăți uniforme în sinea lor, care alcătuiesc întregul. Un fel de fractal, numai că la un nivel concret. Fiecare parte este formată la rândul ei din alte părți mai mici și tot așa, ceea ce ar însemna că ochii noștri “cartografiază” fiecare obiect pe care-l percepem, făcând o analiză cât mai complexă și mai completă a ceea ce este el de fapt (asta pentru ca noi să ne putem orienta în spațiul ce ne înconjoară).

De aia uneori ne este dificil să percepem o culoare, un obiect – este mult mai detaliat, iar ochilor noștri le trebuie puțin mai mult timp să termine percepția.

7 thoughts on “Optica sau… cum văd eu lucrurile

  1. Pingback: Eh 2 – time continuous « licărirea unei clipe de fericire

  2. Pingback: 2010 in review – ca să vezi; am făcut destul de bine! « licărirea unei clipe de fericire

Leave a Reply

