Home » traduceri » Gauguin și Neruda

Gauguin și Neruda


Nu te iubesc de parcă ai fi un trandafir de apă, sau topaz,
sau garoafele pe care focul le aruncă.
Te iubesc așa cum făpturile-ntunecate trebuie să fie iubite,
în secret, între umbră și suflet.

Te iubesc ca floarea ce nu-nflorește niciodată,
dar care poartă-n sine lumina florilor ascunse;
mulțumită dragostei tale, o aromă concretă,
ieșită din pământ, trăiește în secret în trupul meu.

Te iubesc fără să știu cum, sau când, sau de unde.
Te iubesc sincer, fără complexități sau mândrie;
Așa că te iubesc pentru că nu știu altă cale

în afară de asta: unde nici eu, nici tu nu existăm,
atât de aproape, încât mâna ta pe pieptul meu e mâna mea,
atât de aproape, încât ochii tăi se-nchid în timp ce adorm.

Pablo Neruda — Love Sonnet XVII/ Sonet de dragoste XVII, traducere proprie

Surse: pictură, poem.

4 thoughts on “Gauguin și Neruda

  1. altă variantă găsită pe net:D

    Sonetul XVII

    Nu te iubesc chiar dacă
    tu ai fi un trandafir sărat, sau topaz,
    sau o sageată de garoafe
    pe care focul o trimite.
    Te iubesc cu o certitudine întunecată
    căci lucrurile sunt create să fie iubite,
    în secret, între umbră şi suflet.

    Te iubesc ca planta care niciodată nu înfloreşte
    care păstrează în sine lumina florilor ascunse.
    Mulţumesc iubirii tale, solid şi cert parfum
    ce răsare din pământ
    şi trăieşte în întuneric, în sufletul meu.
    Te iubesc fără să ştiu cum şi când, sau poate unde
    Te iubesc în mod direct, fără să retrogradez,
    fără complexe sau mândrie;
    Deci te iubesc pentru că ştiu,
    că aceasta e singura cale:
    Unde eu nu exist, nici tu,
    atât de aproape, încât mâna ta
    pe pieptul meu este mâna mea,
    atât de aproape, încât ochii tăi închişi
    mă adorm pe mine.

Leave a Reply

