Home » de prin periodice » Extrase din Coșbuc – „Ochiul lui Dumnezeu”

Extrase din Coșbuc – „Ochiul lui Dumnezeu”


Dumnezeu și părinții

Ai doi părinți ș-un Dumnezeu,
Copile, ține seamă!
Ei trei te apără de rău. —
Dar, dacă n-ai nici mamă,
Și dacă-i mort și tătă-tău,
Atunci tu ai pe Dumnezeu.
Copile, ține seamă!

„Serenadă” compusă după termometru

Sub balcon tremur de-aseară
Vino, nobil trandafir!
Cât te-aștept, și-i frig afară,
La opt grade Raumur!

Nu-i aceasta o dovadă
De iubire, care când m-am pus
Să-ți fac ție serenadă
La cinci grade Celsius?

Vânăt sunt de frig, iubito,
Și tu dormi când eu mă vait
Să mai stau? Ba, steie dracul
La grad zero Fehrenheit!

Lui X

— „Fii scurt!” îmi zice X
—Taci X că ești un prost!
Destul de scurt a fost?

Traduceri

(După Weber)

Acesta-i mormântul meu!
Oh, de ce n-a fost al tău!

Epigrame

Poeții

Foamea nu omoară!
Iată dovada fără bani.
Un poet de optzeci de ani!

Lui Guță

De zgârcit, își spună Guță,
Când mănâncă, ochelari,
Micile-mbucături astfel
I se par grozav de mari!

Pe mormântul meu. Epitafuri

Ăsta e mormântul meu
Aș fi vrut să fie-al tău!

George Coșbuc — Ochiul lui Dumnezeu, Ediție îngrijită și prefață de Mircea Popa, Editura Charmides, Bistrița, 2004 & Editura Eikon, Cluj-Napoca, 2004

Leave a Reply

