Home » traduceri » Seamus Heaney — Expunere

Seamus Heaney — Expunere


E decembrie în Wicklow:
Arinii picurați, mestecenii
Primind ultimele raze de lumină,
Frasinul rece la care să te uiți.

O cometă ce s-a pierdut
Ar trebui să se vadă la apus,
Acele milioane de tone de lumină
Ca un licăr de măceși și măceșe,

Și văd uneori o stea căzătoare.
Dacă aș putea veni pe un meteorit!
În schimb, calc pe frunze umede,
și viermii bătrâni ai toamnei,

Imaginând un erou,
Pe o movilă noroioasă,
Darul său ca o praștie
A urlat pentru cei fără nădejde.

Cum am ajuns în felul ăsta?
Ades mă gândesc la minunata consiliere, ca o prismă,
A prietenilor mei, și
Nervii de fier ai cuiva care mă urăște

În timp ce eu stau și cântăresc, și cântăresc
Dezolarea-mi.

Ploaia coboare printre arini,
Vocile sale joase
Bolborosesc despre deznădăjduiți și eroziuni,
Și, totuși, fiecare picătură cheamă iar

Absolutul diamantin.
Nu sunt nici prizonier, nici informator;
Un imigrant pe interior, cu plete
Și gânditor; un soldat de pământ

Scăpat din masacru,
Pictându-se în camuflaj
din noroi și scoarță, simțind
Cum vântul izbește;

Care, izbind aceste scântei
Pentru căldura lor săracă, a
Pierdut minunea de-văzut-o dată-n-viață,
Coada cometei pulsând.

Seamus Heaney — Exposure/ Expunere, traducere proprie

Sursa: poem

Leave a Reply

