Home » Altele » 3084, anul în care vreau să mor

3084, anul în care vreau să mor


„fericirea-i un lucru mărunt. e o aripă care vibrează. fericirea-i un lucru mic, un pitic ce dansează.” – Țapinarii, Sunt fericit.

fericire? nu știu de-i ăsta termenul, nu cred că-i ăsta termenul, cred că nu e ăsta cel mai potrivit termen pentru a descrie fericirea.

The Wall. de văzut, de văzut. neapărat. cam târziu, dar eu-s un întârziat, un rătăcit, un etre en retard.

luați o carte de gramatică și învățați din ea, e sfântă ca sfânta Slujbă. nu mai cred că. nu mai pot. dar totul e din cauza claustrofobiei.

singurătate. bușituri. bubuieli. urlete. bocete. un șir (re)iterativ pe care unele animale îl parcurg pentru ca apoi s-o ia de la capăt.

un mare cerc al vieții pe care nu-l vedem cum ar trebui să-l vedem. și, în fond, la ce atâta carte? pentru ce atâta chin? mă-ntreb.

de ce citești? de ce scrii? de ce faci ceea ce faci? de ce nu faci un bine?.

La Medelenii sunt chiar foarte simpatici, foarte frumoși, drumul către copilăria fiecăruia dintre noi (cât de plat). pentru mine Prăjeștii sunt la medelenii lui Teodoreanu.

oamenii se sinucid. fug din calea obstacolelor pentru că nu mai au puterea să ce? să nu știu. prea pompos. ne oprim aici.

 

este o pasăre albastră în inima mea ce vrea
să iasă
dar sunt prea puternic pentru ea,
spun, stai acolo, nu voi lăsa pe nimeni
să te vadă.

e o pasăre albastră în inima mea ce
vrea să iasă
dar sunt prea puternic,
spun,
stai jos, vrei să mă
strici?
vrei să te joci cu
lucrările?
vrei să-mi arunci în aer vânzările de carte în
Europa?
e o pasăre albastră în inima mea
ce vrea să iasă,
dar sunt prea deștept, o las afară
noaptea uneori
când toți dorm.
spun, știu că ești acolo,
nu fi tristă.
apoi o pun înapoi,
dar cântă puțin
acolo, nu l-am lăsat, de fapt, să moară
și dormim împreună
așa
cu
pactul nostru secret
și este destul de plăcut să
facă un bărbat să
plângă, dar eu nu
plâng, cumva
tu?

Charles Bukowski — Bluebird/ Pasărea albastră, traducere proprie

sursa

Leave a Reply

