Home » traduceri » 3 poeme de Mewlana Jalaluddin Rumi

3 poeme de Mewlana Jalaluddin Rumi


Nu ți-am zis

Nu ți-am zis, oare, „Nu te duce acolo, îți sunt prieten; în acest
miraj al distrugerii eu sunt fântâna vieții”?
Nu ți-am zis, oare, „Eu sunt marea și tu ești un pește singular;
nu te duce către țărm, pentru că eu sunt marea ta cristalină”?
Nu ți-am zis, oare, „Nu te duce, precum păsările spre capcană; vino,
pentru că eu îți sunt puterea de a zbura, și aripile, și picioarele”?
Nu ți-am zis, oare, „Te vor amăgi și te vor face
rece, eu sunt focul, și căldura dorințelor tale”?
Nu ți-am zis, oare, „Vor sădi defecte în tine,
ca să uiți că eu sunt cel ce te purifică”?
Nu ți-am zis, oare, „Nu spune din ce loc
vin aventurile servitorilor”? Eu sunt Creatorul fără
origini.
Dacă tu ești lumina inimii, știi unde este drumul spre
casă; și dacă ești parte zeiască, să știi că eu îți sunt
Stăpân.

Piatră am murit

Piatră am murit și am renăscut floare;
Floare am murit și am renăscut animal;
Animal am murit și am renăscut om.
De ce să mă tem? Ce am pierdut prin moarte?

Fiecare viață

Fiecare viață petrecută fără a-l vedea pe Stăpân
Este fie moartea deghizată sau un somn adânc.
Apa ce te poluează este otravă;
Otrava ce te purifică este apă.

Un moment de fericire

Un moment de fericire,
noi doi, tu și cu mine, stând pe verandă,
aparent doi, însă unul în suflet, tu și eu.
Simțim apa vieții plutind în juru-ne,
tu și eu, cu frumusețea grădinii
și cu păsări cântând.
Stelele ne vor veghea,
iar noi le vom arăta
ce înseamnă să fii o parte a Lunii.
Tu și cu mine, neseparați,
indiferenți la speculații trândave, tu și cu mine.
Papagalii din ceruri vor sfărâma zahăr
în timp ce noi vom râde împreună, tu și cu mine.
Într-un fel pe acest pământ,
iar într-un altul, pe un tărâm etern.

trei poeme de Mewlana Jalaluddin Rumi în traducerea mea

Leave a Reply

