Home » traduceri » Alex Dimitrov, poem

Alex Dimitrov, poem


După ce fiecare ac își găsește drumul în mine
Sunt fericit și liniștit, și ușor excitat.
Apoi sunt iar aici, pe Broadway,
întrebându-mă ce cale promite
un taxi, un Dumnezeu, o gură fără milă.
Lumea nu se termină astăzi,
deci e important să rămânem aici.
E posibilul de care mă-ndrăgostesc
când mă culc cu altcineva.
Așa cum Washington mereu va iubi
Washingtonurile din jurul mizerabilei groapei de gunoi
(George, și eu plâng după tine).
Suplul go-go boy* de vinerea
nu ține cont de trecut sau de viitor.
Ce-l excită?
Chitanțele tale (nu costurile),
atenția (nu afecțiunea),
plecatul devreme cu un client, niciodată
a te mai întoarce. Cumva este el sau Isus
cel care doarme aici printre noi
și care va suferi o moarte modernă?
Vezi, nu-mi place să fiu crud
Nu mă pricep la asta, renunț.
Votez repede, trist
și odată la patru ani, de fiecare dată,
deși mi-ar plăcea să ne vedem fericiți,
renunțând la fumat, mergând la dezintoxicare.
Stau în chiloți
înaintea steagului, înaintea unui alt bărbat
care promite multe, precum viitorul Președinte.
Am buzele împuțite, dinții strălucitori
și mușcă — și mușc
dintr-o friptură sângerândă, scumpă,
după ce ani de zile am fost vegetarian.

Alex Dimitrov — America, You Darling/ America, dragă

homosexual, slang — n.t.

sursa

Leave a Reply

