Home » traduceri » alte 3 poeme — Jack Gilbert

alte 3 poeme — Jack Gilbert


Odată ca niciodată stăteam pe terasa unei cafenele
privind amurgul din Umbria când o fată ieși
din brutărie cu pâinea pe care și-o dorea mama ei.
Nu știa ce să facă. Deja buimăcită
de cei 13 ani ai săi și, începând din acea vară, femeia ce devenise,
acum trebuia să treacă pe lângă american.
Dar a făcut-o bine. A trecut pe lângă și pe după colț
cu stil, fără să mă vadă. Aproape perfect.
În ultima clipă nu am putut rezista a nu-i săgeta
sânii ei nou-iviți. Deseori mă întorc
la acea scufundare în imaginea capului ei când oamenii vorbesc
despre această sau cealaltă dintre marile frumuseți.

Jack Gilbert —În Umbria

sursa

Deodată această înfrângere.
Această ploaie.
Albastru grizonat
Și maroniul grizonat
Și galbenul
(de) un palid înfiorător.
Pe străzile reci
Corpul tău cald.
Printre toți oamenii
Absența ta
Oamenii ce sunt mereu
ne-tine.

Am fost blând cu copacii
Prea mult timp.
Prea intim cu munții.
Bucuria a fost un obicei.
Acum
Subit
Ploaia.

sursa

Jack Gilbert — Ploaie

Nu era deloc apă în casa bunicului meu
când eram un puști, și mergeam după ea
cu două găleți zincate. În jos pe cărare,
dincolo de vaca de lângă fundația unde
casele oamenilor cu stare era înainte
să îi dea foc din temelii.
La fântâna răcoritoare a vecinului. Mă întorceam
cu gălețile prea grele,
astfel, gura mea se deforma.
Mă văd, dar din exterior.
Tot încerc să mă simt ca cel de atunci,
și nu reușesc. Aud clar sunetul
făcut de găleată lovind peretele
fântânei de piatră în timp ce coboară,
dar niciodată sunetul pe care îl fac eu.

Jack Gilbert — Vara la Blue Creek, Carolina de Nord

sursa

traducerile îmi aparțin

Leave a Reply

