Home » traduceri » al doilea poem din cinci — Alex Dimitrov

al doilea poem din cinci — Alex Dimitrov


Cum ți-aș putea descrie sfârșitul?
Drumurile spre ieșire erau ude.
Podele, paturi, pereți — imposibil să nu se sprijine de ceva.
Cine a sunat. Cui îi pasă. Am băut singur la bar.
O fustă lungă de pe bulevard ți-a amintit de mama ta.
Mirosul din mașină l-a dus înapoi într-un loc unde uitase ceva.
Fiecare dimineață e diferită, nu-i așa —
nopți cu oameni, zile fără.
Așa că s-au trezit și nu au vrut nimic în apropierea lor.
Nimic alături de orice o fi fost acolo.
Eu, am mai băut încă o dată singur la bar.
Nu cred că merităm ceva pentru suferința noastră.
Dar am ceva sine vechi și vrea… lucruri, chestii.
Nu-i amuzant, a zis — nu, nu-mi pot da seama…
așa că pune-ți gura aici sau pleacă.
Un anotimp, altul, niciun subiect în e-mailul de la tine
și de ce limbajul — suntem cu toții, în mare parte, neajutorați —
poate fi un loc unde să te dedici sau să renunți la.
Fiind ființă. Fiind o persoană. Fiind o ființă.
Cu aceasta, studentul a întrebat cum și-ar putea încheia poemul.
Ce ar ajuta? A întrebat de două ori.
Eu. Iarăși eu. Am băut zdravăn de câteva ori singur la bar
(și-mi pare rău că nu-ți voi scrie niciodată înapoi dar îți spun asta
aici în fața nimănui și a tuturor).
Fii propria ta fantezie.
Eu. Înapoi la mine. Am ajuns acasă, într-un apartament înghețat:
uși, ferestre, cărți deschise. Personaje, toți dintre noi:
peste tot. Mi-am dat jos hainele și eram o persoană.
Într-o cameră rece cu o lumină înghețată.
Un subiect fără nicio trăsătură.

Alex Dimitrov — Nopți cu oameni, zile fără, traducerea îmi aparține

sursa

Leave a Reply

